5. mai 2011

Svangerskapskontroll hos jordmor, uke 33

Svangerskapskontroll nr: 5
Hvor: Hos jordmor Guri
Dato: 05/05-11
Uke: 33+1
BT: 125/60
Hb:
Urin: Negativ
Leie: Hodeleie, ikke festet
Ødem: 0
Antall hjerteslag pr minutt: 136-148

I dag var det tid for svangerskapskontroll igjen, og Ken ville gjerne være med. Alt stod bra til og jeg fikk bekreftet at Sienna lå sånn ca jeg hadde sett for meg, hodet ned, rumpa opp. Jordmor kjente først etter og viste meg hvor hodet var, og da klarte jeg også å kjenne hodet hennes. Hun lå med ryggen sin ut mot min navel og tittet nok bakover mot min rygg, akkurat som hun gjorde i starten på 3D-ultralyden for 3 uker siden. Jeg er ganske sikker på at hun pleier å snu seg en del slik at ryggen ligger mot venstre, for jeg kjenner kjempemasse spark på min høyre side. Hun hadde en puls på mellom 136 og 148, jordmor hørte etter med sånn doppler og med angelsound :) Ellers så var alt fint og flott, men siden blodprosenten min har sunket en del skal jeg ta litt jerntabletter fremover, men i små doser. Magen vokser i sitt normale tempo og det er bra. Ingen skremmende mål denne gang heller, heldigvis :)

Magen vokser i sin egen kurve, og det er det viktigste :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei :) Ville bare si at bloggen din er kjempe fin og veldig interessant! Jeg venter selv mitt første barn 19.06.11! :) Ønsker deg masse lykke til videre med svangerskapet!