8. mai 2011

Omvisning på føden

På onsdag var vi på svangerskapskurs i regi av Ahus, et veldig bra kurs hvor vi fikk mye god informasjon og svar på mange spørsmål :) Siden det var mange damer som hadde bestemt seg for å føde denne dagen, var alle 8 fødestuene opptatte slik at det ikke passet med omvisning der. Jordmoren som holdt kurset ville gjerne at vi skulle ringe i løpet av helgen for å høre etter om det var mulighet for oss å ta en titt på en ledig fødestue. Det gjorde vi i dag. Etter middagen minnet Ken meg på det, og jeg ringte og fikk bekreftet at det bare var å komme for en omvisning. Vi klarte å gå helt riktig, nederst i gangen, heisen opp i 5. etasje, nederst i korridoren, til venstre og så fremme :) Som sagt er det 8 like fødestuer, men det bygges flere som skal stå ferdig i løpet av sommeren (tror jeg). Ei hyggelig jordmor viste oss den ene fødestua som bestod av tre deler, med skyvedører imellom. Det ene rommet hadde litt observasjonsutstyr hvor man ligger når man kommer inn, og etter at bebisen er født og man skal prøve å amme, osv. I midten var det badekar, og et eget bad med do, dusj, osv. Og den siste delen var selveste fødestua, med fødeseng, lystgasutstyr og en liten seng til bebisen med vekt og varmelampe. Rommene var lyse og fine, og så ikke ut til å mangle noe :) Selv håper jeg på å føde i midten - i badekaret, men så får vi se hvor jeg ender opp :)

Vi er hvertfall veldig fornøyde med omvisningen, og gleder oss til neste fødestuebesøk, hvor vi skal dra hjem med lille Sienna Marie i armene!! :D

Ingen kommentarer: