11. mai 2011

Statusrapport, uke 34

Nå er det mange uker siden forrige statusoppdatering, så det er på tide med en nå synes jeg :)

Termin: 25. juni 2011
På vei: 34+1
Igjen til termin: 6+2
Kjønn: Jente
Utålmodig: Nei
Navn: Sienna Marie
Vektøkning: +12 kg
Strekkmerker: Nei, smører med a-creme og håper de holder seg unna
Hevelser og vann i kroppen: Nei
Hodet ned: Ja
Aktivitet: Ja, masse <3
Babyens sovemønster: Mulig hun har en form for døgnrytme, men det er faktisk ganske vanskelig å bli klok på. Jeg håper fortsatt at hun kommer til å sove mer på utsiden, for jeg kjenner aktivitet gjennom hele dagen, men aller mest når jeg våkner og når jeg legger meg.
Tungt: Ikke så tungt at jeg er drittlei. Merker selvfølgelig at det ligger noe oppå blæra og alt annet, og at det er noen kilo ekstra, men det går veldig bra. :)
Kynnere: Ingen slemme hvertfall. Blir som et tungt nedpress hvis jeg går mye eller styrer fælt, men de er ikke vonde. Magen blir hard og blæra blir enda mindre.
Om fødselen: Jeg gleder meg faktisk!
Hode festet: Nei, det er vanlig fra og med uke 36, så vi får se på neste kontroll.
Barnerom: Alt er klart egentlig, mangler bare å vaske alle klær og tekstiler.
Utstyr: Har hentet vogna, men venter fortsatt på at bagen skal komme inn på lager. Bilstolen + base ligger på lager og venter på oss, og stellebordet og badebalje skal hentes hos mamma så snart de har kjøpt ny kommode til lillebror.
Mangler av utstyr: Mangler blant annet; brystpumpe, baby björn vippestol, babygym og diverse ammeting til meg.
Sulten: Som før egentlig.
Matkick: ISBITER!!! Jeg fyller et stort glass med isbiter, etterfyller med vann, og knasker i vei. Får i meg masse vann, også er det som supersunne drops som ikke fremkaller Karius og Baktus og er "uffuff" for tennene.
Plager: Bekkenløsning og urolig ben enkelte kvelder, ellers fint og flott! :)
Melk i brystene: Råmelk!
Søvn: Sover veldig godt om natta, 1-3 tissepauser. Sover ikke noe på dagen, men merker at det hadde vært nødvendig enkelte dager.
Humør: Normalt
Sykehusbagen: Den er ikke pakket enda, men jeg tenkte å gå til innkjøp av litt diverse om ikke så altfor lenge.
Høygravid: Ikke før mandag 16. mai.
Neste kontroll: Skal på svangerskapskontroll hos legen min den 27. mai (36 uker)

Ingen kommentarer: