10. januar 2011

Ordinær ultralyd i morgen

Da jeg var på første svangerskapskontroll hos legen i midten av november, var jeg veldig usikker på hvor langt jeg var på vei. Legen fortalte at de alltid tok utgangspunkt i menstermin, og at jeg i følge den var 10+2 på vei. Vi søkte om fødeplass og ordinær ultralyd på Ahus, og jeg fikk bekreftelse i posten kort tid etter om at jeg hadde fått time til ultralyd den 11. januar. På privatultralyd i uke 10 og 13 har jeg blitt satt tilbake hele 17(!) dager i termin. Den ordinære ultralyden skal være en gang i mellom uke 17-22, avhengig av hvor du leser. I morgen er jeg 16+5, og jeg vil tro at de får sett det de trenger å se. Jordmor sa at OM de ikke skulle kunne sette en eksakt termindato, så vil jeg heller bli kalt inn til ny time.


Så det blir spennende å se hva de bestemmer seg for i morgen. Jeg gleder meg hvertfall veldig, selvom jeg har sett lillefrøkna to ganger allerede. Også håper jeg selvfølgelig på at jeg skal få med meg noen bilder hjem, så jeg må ta med mange tjuekroner, hihi..

Ingen kommentarer: