6. april 2011

29 uker og magebilde

Jenta vår
Fra 29 uker og 0 dager til 29 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 1350 g
CRL: 25,5 cm
Full lengde: 35 cm

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 27 uker gammelt. Studier har vist at når mor slapper av ved å lytte til rolig musikk, blir også barnets bevegelser og hjerterytme roligere. Ettersom barnet blir vant til denne musikken, roer hjerteslag og -rytme seg raskere. Dette er en indikasjon på at barnet har utviklet hukommelse og kan kjenne musikken igjen. Barnets hode har nå omtrent riktig størrelse i forhold til kroppen. Fakta er hentet fra babyverden.no

Magehuset til Sienna.


Om 11 uker og 3 dager skal Sienna ha vasket ut av magehuset sitt og flytte ut...


...og INNEN 13 uker og 3 dager er det utkastelsesordre!!



Meg
Jeg tror det stemmer at 2. trimester er trimesteret hvor man er i knallform, og at trøttheten kommer tilbake i 3. trimester. Foreløpig har jeg bare vært der i ei uke, men herregud så trøtt jeg har vært enkelte dager! Formen er fortsatt flotters, og bekkenet er ikke så kranglete om dagen. I tillegg gjør Sienna meg glad i mammahjertet når hun sparker så masse. Jeg har begynt å merke litt til kynnere, hvor livmora blir ganske hard, spesielt øverst rett under ribbeina. Det blir på en måte litt tungt å puste når jeg har kynner, for det føles ut som om det ikke er noe pusteplass igjen. Er litt ubehagelig, spesielt siden jeg har fått noen låsninger mellom de nederste ribbeina som kan gjøre litt vondt til tider.

Ingen kommentarer: