10. februar 2011

Ordinær ultralyd

Da er ultralyden overstått, og alt stod veldig bra til med den lille. Ingen ryggmargsbrokk, en symmetrisk hjerne og en fin lillehjerne, to nyrer som fungerte som de skulle, et helt neseben - ja, alt var som det skulle. Det var fortsatt ingenting som stakk ut mellom bena, så alt tydet på at den lille fortsatt er ei lita jente. Jeg merket før jeg dro hjemmefra at hun sparket en del, og med en liten sjokolade rett før undersøkelsen, var hun veldig aktiv under hele titten. Hun smattet og suttet litt på totten i starten, og jeg kjente at hun sparket samtidig som vi så henne på skjermen. Vi fikk med ett profilbilde, men hun syns det var litt vanskelig å ta helprofilbilder siden Sienna var så aktiv.

Jeg spurte om de hadde fått nye utregninger av terminer, noe de hadde! Så nå er et fullgått svangerskap 40 uker og 3 dager, og ikke 40 uker og 2 dager som det har vært tidligere. Utifra de ca-terminene jeg har fått på de tidlige ultralydene har jeg tatt utgangspunkt i at jeg er 21+0 uker på vei i dag. Ultralyddama tok de målene hun skulle av magen, hodet og lårbenet og kom frem til at jeg er 21 uker og 1 dag på vei, og at termin er lørdag 25. juni 2011. Overtidsterminen er 9. juni, så vi får virkelig ikke håpe at jeg går TO uker over tid, for vi vil være med å feire pappas 50 årsdag den 9. juli!

Ingen kommentarer: