17. februar 2011

"Cravings" og matvaner

De fleste gravide opplever å få litt spesielle matønsker eller matlyster i løpet av de 40 ukene. I mitt tilfelle hadde jeg en periode med yoghurtdilla frem til uke 13, tror jeg det var. På denne tiden var jeg litt småuggen på morningen, og brødskiva fristet veldig lite, samtidig som at yoghurten til barna i barnehagen fristet meg ganske mye. I går slo jeg ut håret, og lagde burritos med vanlig kjøttdeig!! Jeg har faktisk ikke spist kjøttdeig på ca to og en halv måned, siden stekeosen gjør meg skikkelig kvalm, samtidig som at jeg syns smaken og konsistensen har vært helt grusom. Men det smakte faktisk greit med kjøttdeig i går, selvom det var mer enn nok med èn burritos. Ellers har jeg hatt perioder hvor jeg omtrent bare har spist rekesmørbrød eller har maula kokte egg, mens jeg nå er i en periode hvor jeg bare har rød taffelost eller krydderost på brødskiva, med enten paprika eller tomat på - nam, det er veldig godt!

Ingen kommentarer: