8. januar 2011

Strikkesett til lillejenta

Min kjære mor, og den stolte kommende mormoren, ønsker å strikke et lite sett til den lille jenta vår som kommer i juni. Mamma er veldig flink til å strikke, og har sagt at jeg skal finne et mønster som jeg ønsker. Og vet dere hva? Det er ikke bare-bare, for det er så mange søte strikkeklær til småjenter. Jeg ble anbefalt av mamma å gå på www.dalegarn.com, og titte i katalogene som ligger der. Jeg vil helst ha settet i størrelse 68-74, slik at det kan passe til høst/vinter, og jeg må nesten ta høyde for at jenta mi ikke blir av den minste sorten. Jeg har funnet noen alternativer, og de mest aktuelle er foreløpig disse:

Dette settet er veldig klassisk, men samtidig litt mer. Består av selebukse, jakke, lue og sokkesko :)

Jeg tror mamma strikket dette settet til Markus i fødselsgave, bare i en annen farge selvfølgelig. Jeg syns dette settet er veldig fint, men ville heller hatt det i den rosalilla fargen jeg har klippet inn i bildet. Liker ikke den lakserosa fargen som er avbildet! Består av selebukse, jakke, lue og sokker.

Dette settet er veldig enkelt og klassisk :) Består av selebukse, jakke, lue og sokker.

Hvilket sett syns du var finest, sett 1, 2 eller 3?

3 kommentarer:

anita_senorita sa...

det må være nr.3 :)

Anette sa...

Jeg synes jo sett nr 2 da, men blir litt inhabil sånn sett. :) Markus var nydelig i det settet, og det blir nok Sienna også. <3

Emilie Maria sa...

Syns sett nr 2 er veldig fint, med litt upraktisk da det er med hette. Jeg heller litt i mot sett nr. 1 nå, selvom det er litt sommeraktig. En liten snøprinsesse gjør jo ikke no, hihi :)