9. januar 2011

Søstrene Rugekasse

Bildene nedenfor ble tatt i juli 2009 da jeg arrangerte babyshower for søsteren min. Hun ventet da sitt første barn, Markus som ble født i slutten av august 2009. Lite visste vi den gang at vi skulle gå gravid sammen da jeg ventet mitt første og hun sitt andre barn. Og enda morsommere er det at det kun skiller tre dager mellom terminene, og at begge mest sannsynlig venter ei lita jente.


Flere ganger har vi fått spørsmål om det var planlagt at vi skulle bli gravide sammen, og det var det ikke. Men ingen av oss ble særlig overrasket da vi avslørte de gode nyhetene for hverandre da vi var 5-6 uker på vei. Vi tror begge to at juni 2011 blir en fantastisk minnerik og koselig måned, da jeg har termin den 25. og Anette den 28. Vi får håpe på at jentene ikke melder sin ankomst på samme dag, slik at de i det minste kan få hver sin dag :) Det er forsåvidt ingen ting å gjøre dersom kusinene samkjører seg, hihi. De kommende besteforeldrene er i ekstase, og syns nok at det er litt overveldende å skulle bli besteforeldre til to jenter med bare noen dagers mellomrom. Pappa smilte fra øre til øre da det gikk opp for han at han skal bli morfar til tre stykker før han rekker å fylle 50 år.

Anette og jeg er ca like "heldig" når det kommer til bekkenplager, og samkjører derfor vår ukentlige tur til kiropraktoren. Da kan vi spare miljøet for drivstoffutslipp, unødvendige bompenger, og vi kan selvfølgelig være litt sosiale. Kiropraktoren vår syns forsåvidt at det er innmari festlig at vi har termin med så kort mellomrom, og håper at vi kan skrike oss paralellet gjennom fødselene. Det er forsåvidt han som nå har døpt oss "Søstrene Rugekasse", og var ikke sen med å skrive ut henvisninger til fysioterapi og vanngym til oss begge, mens han ristet på hodet og sa "Jaja, her blir det søstrene Rugekasse på vanngym!".


Det er allright å ha noen å følge når man går gjennom så store forandringer på så "kort" tid, og da er det jo godt å kunne ha noen så nær som søsteren sin som går gjennom mye av det samme. Og selvom Anette mener jeg er "sær" gravid, fordi jeg brekker meg av stekeos, kjøttdeig, osv, så er det likevel mye av det samme som skjer med oss. Så gjenstår det å se om vi får like søte jenter som vi selv en gang var, hihi :)

1 kommentar:

Anette sa...

Søt du, søstern min. <3

Hihi, og ekstra stas om man går tilbake i bloggen min og ser innlegget fra babyshoweren, hvor jeg hadde kommentert under det bildet noe sånt som "Jaja, det er sånn det blir neste gang?"

Nei nei, ikke sær gravid, bare "rar" gravid. Eller, er vel kanskje jeg som er kjedelig gravid, kanskje jeg skal få pica av å gnage på isolasjonen i kjelleren som Marius har rivd ut? :p