21. januar 2011

Å spille musikk for barnet

Forrige uke fant ørene til bebisen riktig plassering, og det står litt forskjellige steder at man kan begynne å prate til barnet. Jeg vet ikke helt om barnet bare hører min stemme og rytmen i min talemåte, eller om det også hører musikk jeg hører på, de rundt meg osv. Uansett, så kjøpte jeg denne lille giraffen forrige uke. På siden av den er det en liten "nøkkel" som man kan trekke opp, og den spiller da "you're my sunshine, my only sunshine"-melodien mens hodet går sakte rundt - skikkelig søt! Når jeg ligger og slapper av på sofaen pleier jeg av og til å spille den for bebisen, og forhåpentligvis vil hun gjenkjenne, og få positive assosiasjoner til, denne kjenningsmelodien når hun kommer ut, slik at den kan virke beroligende for henne. Den vil også få litt "duften" av meg, noe som også kan virke trygt for barnet når det kommer ut.



Spiller du musikk eller melodier for ditt ufødte barn?

1 kommentar:

Heidi sa...

Ååå! Sånn vil jeg og ha!! :D Den var søt :) Og så fin magen begynner å bli! Nå synes det godt synes jeg! :)