5. januar 2011

Operasjon Rydd Barnerommet

Den 21. oktober flyttet vi inn i huset vårt, og som alle vet, så er det ikke bare-bare å få unna alle eskene. Foreløpig har vi satt alle eskene vi ikke har giddi å rydde ut av, inn på det kommende barnerommet. Rommet er fullt av esker, bokstavelig talt, og dette rommet skal pusses opp nå i løpet av de neste månedene. Jeg har satt som mål denne uka å rydde ut av 4 esker HVER, og håper selvfølgelig på at vi får tatt flere. Slik ser rommet ut i skrivende stund:

Rommet er L-formet, og nokså stort. Det har vært bod i den grønne delen tidligere, og som dere sikkert skjønner, så har jentungen som bodde her før fått velge farger selv, hehe..


Dere ser sikkert grunnen til hvorfor vi ønsker å pusse opp rommet også. Ja, det er "jentefarger", men det får da være måte på. Planen er å rive panelen, gulvet (da de har lagt gulv RUNDT skapet - makan til latskap), og legge gips på vegger. Jeg vil ha lyse vegger med en kontrastvegg, enten tapet eller maling. Det skal også gips i tak, og min kjære skal selvfølgelig legge downlights i taket, og varme i gulvet. Skapet skal selvfølgelig kastes ut, og erstattes med et PAX-skap fra IKEA. Jeg tror det blir bra, til slutt! Men først må alle disse eskene overvinnes.

2 kommentarer:

LittleStar sa...

Dere har litt av et prosjekt før morroa starter med å pusse opp og pynte rommet til Sieanna. Tror det kommer til å bli fint. Så du forresten den siden jeg sendte deg med barnerom?

Emilie Maria sa...

Sienna, Ine, SIENNA! :P Hehe..

Ja, jeg så den. Var masse fint der, men det blir litt for amerikansk for min del. :) Har egentlig alt av møbler, også vet jeg ca hvilke tekstiler jeg skal ha :)