15. juni 2011

Svangerskapskontroll, uke 39

Svangerskapskontroll nr: 8
Hvor: Hos fastlegen min
Dato: 15/06-11
Uke: 39+0
Vekt: +15,5kg - hallo vannet
BT: 130/80
Hb: -
Urin: L1
Leie: Hode, festet
Ødem: 1
Antall hjerteslag pr minutt: 128

Kontrollen i dag gikk fort og gæli for seg, for jeg kom sent til timen pga en meeeeget forsinket kiropraktor. Jeg hadde ikke så veldig mye på hjertet heller, så trengte egentlig ikke masse tid hos legen i dag. Prøvene viste at ting var som det skulle, og hun noterte 1 i ødem. Jeg er ganske sikker på at det er altfor lite iforhold til hvordan beina mine har sett ut enkelte dager. I tillegg våkner jeg med bortdovna hender ca hver morgen. Hun sjekket magen og konstanterte raskt at dette var en stor baby, noe som stemmer med tanke på ultralyden for to uker siden. Hjertelyden var på 128 slag i minuttet, og hodet var festet!! Hadde egentlig ikke trodd at hun hadde festet seg med tanke på at hun er så sykt aktiv og jeg har vært sikker på at hun ikke har en sååå fleksibel nakke, men legen dobbeltsjekket, og konkluderte med at det var langt nede og godt festet, så da slipper jeg å legge meg ned dersom jeg skulle få plutselig vannavgang. Symfysemålet hadde faktisk vokst også, til 36 cm, noe jeg heller ikke var særlig forberedt på siden den pleier å flate ut mot slutten av svangerskapet fordi bare trekker seg lenger ned i bekkenet, så det er ingen tvil om at denne jenta koser seg i magen.

Ingen kommentarer: