22. juni 2011

Hva er et "fødeansikt"?

Det er flere som har sagt at jeg har et såkalt fødeansikt den siste uka. Hva er egentlig et "fødeansikt"? Det høres lite flatterende ut, men de har vel påpekt at jeg har fått store lepper - skikkelig "fødemunn", haha.. Vet ikke helt hva jeg skal tro, men det er ingenting i kroppen min som tilsier at jeg skal føde med det første... Nå skal jeg dra meg opp av sofaen og bort til helsestasjonen for min forhåpentligvis siste svangerskapskontroll for denne gang... Oppdaterer senere i dag fra kontrollen, og nytt ukesinnlegg, for i dag er jeg 40+0 på vei...

2 kommentarer:

Anette sa...

Betyr vel at man er litt hoven i ansiktet og i leppene, jeg fikk litt fødefjes 1,5 uke før termin, mne det ble borte igjen etter et par dager.. (så det ikke selv da)

Jeg hadde ikke vann i kroppen mens jeg var gravid, men jeg fikk sikkert 3 i ødem etter fødselen, vet ikke om det var fordi jeg holdt på så lenge eller om det kom av alle innsprøytningene jeg fikk i forbinnelse med kset..

Er utrolig vanskelig å tolke tegn osv. Husker jeg var helt desperat etter tegn på slutten og prøvde alle kjerringråd i boka! ;P

Lykke til hvertfall, nå kan hun jo komme når som helst egentlig! ;D

Anette sa...

Du har fødelepper, Mihle, men ikke noe fødeansikt! :)
Tantes lillegull kommer når hun er klar, bare vent, plutselig er du mamma. :) Trenger ikke ha så mye tegn til fødsel heller, så ikke bruk den siste tida og energien på å lete etter fødselstegn heller.

snart blir det hotellferie på Ahus for oss begge! :)