6. mars 2013

Svangerskapskontroll hos legen, uke 35+2

Svangerskapskontroll nr: 8
Hvor: Hos fastlegen
Dato: 6/3-2013
Uke: 35+2
Vekt: Totalt +7,2 kg
BT: 110/70
Hb: -
Urin: -
Leie: Hode, bevegelig
Ødem: 1
Antall hjerteslag pr minutt: 145

Enda tristere symfysemål
Dagens svangerskapskontroll hos legen viste dessverre at magemålet fortsatt ikke har kommet opp på vekstkurven sin, tvert i mot, faktisk. Heldigvis lå fosterlyden på 145 herlige slag i minuttet, men da hun tok symfysemålet mitt, sa hun pent at "du skal ikke på ultralyd om to uker, du skal på ultralyd NÅ, du!"... Hun ringte til kvinneklinikken på Ahus og fikk ordnet med ultralyd i morgen. Krysser fingrene for at Philip har det fint, og vokser som han skal, i tillegg til at morkake, navlestreng, fostervann, osv er som det skal, men at symfysemålet mitt lever i sin egen verden. Litt ironisk at jeg som i utgangspunktet får ekstra oppfølging med vekstestimeringer fra sykehuset pga stort barn, plutselig skal dit for mistanke om det motsatte. Skal ikke ta noen sorger på forskudd - men, det er lett!? I tillegg kunne ikke vondtene i kroppen ordnes opp i hos kiropraktoren i dag, fordi det hovedsakelig er bekkenløsningen og ikke låsningene som gir meg plager nå, i tillegg til stress og at jeg er sliten om dagen. Men, i dag har jeg "lært" å sette pris på svangerskapsplagene mine, sålenge lillegutt har det fint, for det var dessverre ei anna jeg har blitt kjent med i dette svangerskapet som opplevde det motsatte i går. Det enhver vordende mor frykter aller mest! Tragisk! :(

Håper jeg får noen gode timer med søvn i natt, slik at timene frem til ultralyden i morgen går fort... Heldigvis er Philipsen min aktiv som normalt. Og, han hadde snudd seg ned i hodeleie igjen, etter å ha liggi i seteleie de siste 5 dagene... *Krysser det som krysses kan for morgendagen*

1 kommentar:

Marina sa...

Lycka till, hoppas allt står bra till med lilla Philip i magen