18. mars 2013

37 uker og magebilde

37+0 uker på vei med kule Philip

Ja, da var jeg plutselig kommet så langt at dersom han skulle bli født nå, så beregnes han ikke som prematur - dvs at han er fullbåren, og at lungene skal være modne til å puste helt selv. Magen har vokst greit de siste ukene syns jeg, og det kan jeg også se på de ukentlige magebildene. Tok forrige uke også, men fikk aldri somlet meg til å legge det ut. Magen er fortsatt mindre denne gangen, enn den var da jeg gikk med Sienna, og jeg føler meg ikke i nærheten av så tung som jeg gjorde på samme tid med hun. Vannet i beina har egentlig oppført seg veldig bra de siste par ukene, men det har vært ett par dager nå hvor jeg har fått det tilbake igjen.

Jeg føler ingen tegn til fødsel, eller at noe skal starte nå, men har en del kynnere som kommer og går, enkelte dager er værre enn andre, og i perioder har jeg en del murringer som kjennes ut som mensmurringer. Er veldig sikker på at han fortsatt ligger i hodeleie, da jeg kjenner at det er ett trykk nede ved bukselinningen, og at han sparker på de samme stedene som tidligere. Skal på ultralyd på fredag, så det er jeg veldig spent på. Aner ikke om de da bare tar ultralyd, eller om de kanskje sjekker modning også. Jordmor sa jeg skulle spørre om de kunne gjøre det, for å evt se an hva man kan gjøre nærmere termin for å unngå for mye overtid. Er jo lov å håpe på at jeg er litt mer moden denne gangen enn sist, selvom det ikke nødvendigvis har så mye å si ifht når fødselen starter. Men da vil det kanskje være lettere å starte fødselen uten for mye "innblanding". Jeg har fortsatt følelsen av at jeg kommer til å gå over termin, men har i dag lovet barseldamene fra barselgruppa til Sienna, OG min kjære, at jeg skal pakke fødebagen snart, slik at den i det minste er klar. Tror ikke at Ken har så veldig lyst til å måtte lete frem ting selv, høhø...

Ingen kommentarer: