13. mars 2013

Statusoppdatering, 36+2


Termin: 11. april 2013
På vei: 36+2
Igjen til termin: 4+1
Kjønn: Gutt
Utålmodig: Nei, kanskje komme enda...
Navn: Philip
Vektøkning: +7,4 kg totalt
Strekkmerker: Ingen nye, og tror jeg slipper noen denne gangen, siden magen var større sist..
Hevelser og vann i kroppen: Ja, litt i beina. Bruker støttestrømper enkelte dager.
Hodet ned: Ja!
Babyens sovemønster: beroligende spark på morningen når jeg våkner i 8-9-tiden, mellom kl.12 og 14, og masse på kvelden. Sparker alltid litt hvis jeg våkner for å tisse på natta også, og det er font!
Tungt: Begynner å bli tungt nå, men ikke pga at magen er så stor, men fordi jeg har masse kynnere, og vanskelig å bøye, osv. Føler at ungen og magen har vokst litt nå, så da blir det naturlig nok litt trangt å puste fordi jeg ofte har en rumpe tett oppi ribbeina. Forferdelig vondt å sitte rett, pga ømme og vonde ryggstrekkere som kompenserer for litt tung forlast.
Om fødselen: Gleder meg! Lurer fælt på om den kommer til å starte av seg selv, eller om jeg må bli satt igang denne gangen også. Vanskelig å forestille seg noe annet enn det man har vært med på før...
Hode festet: Hodeleie, bevegelig
Barnerom: Tar sakte, men sikkert, form. Vinduskarmen er malt, vinduene vasket, rullegardin hengt opp, og gardinene er strøket og pynter opp det fine vinduet. Har ikke hatt så mye energi til å drive på der inne de siste ukene, men tar litt etter litt, og i dag har jeg SITTI på stol foran tven og strøket gardinene, fordi det er forferdelig vondt i symfysen og bak ved halebeinet å stå rett opp og ned... Skal få hengt opp knaggen og høydemåler snart, også må jeg prøve å finne ut om vi skal ha overskap over sittekassene.
Utstyr: Søskenvogna er klar til å hentes, stelleveska bestilte jeg på nett på søndag og hentet den på posten i dag - greit med nettshopping! Den var forresten råfin, skal blogge et bilde av den en dag... Ellers så er vel det meste av ting og tang i hus...
Mangler av utstyr: Ønsker oss Rørospledd i turkis eller lyseblått med hjerter på, juniordyne og sengesett fra Sebra i blått patchwork. Trenger endel klær i str 62 og oppover. Ellers trenger vi bilstolspeil, "da jeg var liten"-bok i blå, regntrekk til søskenvogn, tinkafu myggnetting med blå kroner på, stellematte, vognleker, korthåret lammeskinn.
Sulten: ikke noe mer enn tidligere hvertfall. Hadde mye større appetitt med Sienna, men da veide jeg vel kanskje 10 kg mer på dette tidspunktet også...
Matkick: Nei, men Jar forferdelig lyst på Haribo ferskengodt, men Ken og eg har avtale om null brus, godis og potetgull, så da klarer jeg holde fingrene unna...
Plager: Bekkenløsning foran og bak,  og bekkenlåsninger (ekstra ille på høyre side).
Melk i brystene: Hvis jeg klemmer - men det gidder jeg altså ikke å gjøre. Vil helst unngå å lekke før jeg må, hehe.. 
Søvn: Sover godt, men kunne gjerne sovet mer
Humør: Bra
Sykehusbaggen: Tenkte å pakke de etter påske. Må pakke både til Sienna og meg.
Høygravid: Jepp, og 29 dager til termin!!
Neste kontroll: Ahus 22. mars, jordmor 26. mars

Ingen kommentarer: