25. mars 2013

Statusoppdatering, 38+0

Termin: 11. april 2013
På vei: 38+0
Igjen til termin: 2+3
Kjønn: Gutt
Utålmodig: Nei, bare litt smånervøs for altfor mye overtid - igjen!
Navn: Philip
Vektøkning: vekta går ikke opp altså - uff, så synd! Har stoppet opp på totalt +7,8 kg...
Strekkmerker: Ingen nye 😊
Hevelser og vann i kroppen: Ja, i beina. Har vært relativt rolig siden uke 34 ca, men kommet en del enkelte dager den siste uka. Blitt flinkere til å bruke støttestrømpene igjen...
Hodet ned: Jepp!
Babyens sovemønster: Vært litt roligere i magen den siste uka nå, noe som har resultert i litt småbekymrede øyeblikk innimellom når jeg forventer at han skal være våken. Blitt mye kald drikke og mye dytting da, ja. Han har fortsatt den mest aktive delen på kvelden, etter kl 20 ca. 
Tungt: Ikke i nærheten av så tungt som jeg husker det sist. Men da hadde jeg forsåvidt over fire uker igjen på dette tidspunktet... De siste to ukene har vært ganske fine faktisk. Bekkenet er av en helt annen verden, uten vonde bekkenlåsninger. Merker en del til bekkenløsningsvondter, men det prøver jeg å holde i sjakk med hvile og tilrettelegging. Merker dog mye symfysesmerter når han er aktiv, for da borrer han sikkert hodet i bekkenfestene foran ved symfysen. Har fått gjort veldig mye praktiske forberedelser disse to ukene, og det føles veldig godt! Kanskje derfor jeg ikke syns at det er så tungt?
Om fødselen: Gleder meg!
Hode festet: Hodeleie, tror ikke at det er festet
Barnerom: Veldig fint, og venter på lille Philipen vår ❤
Utstyr: Alt er klart! Eneste som gjenstår er å bytte om fra sportsdel til bagdel på singlevogna, men siden den fortsatt er i daglig bruk av Sienna, så venter vi litt nærmere med det. 
Mangler av utstyr: Ønsker oss Rørospledd, helårsdyne med pute 100x140 cm, sebra patchwork sengesett 100x140 cm, tykk sebra patchwork sengekant 360 cm, to korthårete lammeskinn, "da jeg var liten"-bok i blå, klær i str 62, 68 (sommertøy), 74 og 80, easy view bilstolspeil.
Sulten: Normalt
Matkick: Haribo ferskengodteri er veldig godt!
Plager: Bekkenløsning foran og bak
Melk i brystene: Hvis jeg klemmer
Søvn: Må tisse 1-2 ganger hver natt. Sover greit.
Humør: Bra
Sykehusbaggen: Skal ha et mål om å få pakket den i løpet av påska
Høygravid: Jepp, og 17 dager til termin, underkant av en måned til han garantert er ute...
Neste kontroll: Jordmor tirsdag 26. mars, Ahus mandag 8. april

Ingen kommentarer: