9. august 2010

Smaken av arbeidslivet

I mai leverte jeg inn bacheloroppgaven min på førskolelærerutdanningen. Jeg ble veldig fornøyd med oppgaven, og ble heldigvis belønnet med en velfortjent B - en veldig god avslutning på et spennende studie. Jeg skal ærlig innrømme at ikke alt var like spennende i studie, men man kan i det minste late som når man er ferdig. Vitnemålet er mottatt, og jeg kan stolt si at jeg er 22 år og har en utdanning som garanterer meg jobb.

I slutten av mai startet jeg å jobbe i barnehagen. En kjempeflott privat fireavdelingers barnehage beliggende i et "villastrøk" på Rasta på Lørenskog. Jeg har nå fått smake på hvordan det er å være i 100 % jobb, men må innrømme at det ikke føles helt realistisk. Det er tiden for tilvenning av nye barn, noe som er ganske så spennende. Noen av de gamle barna som synes det er veldig rart å komme tilbake til barnehagen etter en måneds ferie med mamma og pappa, så det er en tilvenning i seg selv - men det går stort sett veldig bra. Nå blir det veldig spennende å se hvordan jeg takler hverdagen som pedagogisk leder, noe jeg håper og tror kommer til å gå veldig bra. Noen skuffelser og gleder blir det nok en gang i blant, da man gjerne legger lista litt for høyt i forhold til hva som går an å gjennomføre. Spesielt i en så uforutsigbar hverdag som barnehagen bringer - but I like it! :)

1 kommentar:

Trine ;) sa...

Det kommer til å gå så bra så, flinke jenta mi! Men, det er helt annerledes å jobbe enn å studere, både på godt og vondt. Jeg synes det er mye morsommere å jobbe enn å studere, men jeg kunne godt ha tenkt meg å studere litt innimellom, og sove litt lengre om morgenen og slikt... ;)