17. januar 2013

Svangerskapskontroll hos lege, uke 28

Svangerskapskontroll nr: 5
Hvor: Hos fastlegen
Dato: 16/1-2013
Uke: 28+2
Vekt: Totalt +3,9 kg
BT: 105/65
Hb: 12,2
Urin: Fin
Leie: Sjekket ikke
Ødem: 0
Antall hjerteslag pr minutt: 122

Tro mot min egen kurve
Alt var altså fint på kontrollen. De siste to ukene har jeg gått NED 0,5 kg - helt greit for min del, for jeg vet hvor mange kg som kommer i de ukene som venter. Blodprosenten har gått opp, selvom jeg bare har tatt to jerntabletter, så det er bra. Philip var rolig og bedagelig da vi hørte på hjertelyden, og hadde 122 slag i minuttet. Sienna lå også lavt i fosterpuls, og var en relativt bedagelig unge da hun kom ut også, så satser på at Philip blir lik. Symfysemålet mitt var 28,5 cm, og ligger i sin faste kurve. Da jeg kom hjem, lå det et brev fra Ahus i postkassa, med time på fødepoliklinikken allerede neste uke, onsdag 23. januar. Da blir det nok ultralyd med målinger av babyen for å estimere vekt, og så skal jeg sikkert tilbake senere for å se om han vokser seg til å bli like stor som søstra.

Neste kontroller:
- Ahus, 23. januar
- Lundring 3D/4D-ultralyd, 28. januar
- Svangerskapskontroll hos jordmor, 7. februar
- Svangerskapskontroll hos legen, 6. mars

Ingen kommentarer: