23. november 2009

Røverkjøp i mine øyne

Etter gruppearbeidet her hjemme hos meg, tok jeg turen på senteret for å se etter om jeg kunne få unna flere julegaver. Jeg tusla alene rundt på metro, noe som egentlig er ganske deilig. Det er et ganske rolig kjøpesenter, så da går det fint! Nå har det seg sånn at det ikke alle er like enkle å kjøpe julegaver til. Spesielt min kjære "som ikke ønsker seg noe". Da er det ikke bare bare å finne noe han egentlig mener at han ikke ønsker seg, selvom han ikke vet hva det er. Men et "jeg blir glad uansett hva jeg får" er jo en liten trøst da - hvis han mener det! hehe..

Men det årna seg jo tilslutt! Fikk kjøpt noen julegaver, så nå mangler det vel bare 4 stk tror jeg, og det er deilig å tenke på, siden det er 1 mnd og 1 dag til jul! Litt tidlig ute for en gangs skyld.. Det blir jo alltids litt titting til seg selv også når man er ute å shopper. Jeg har alltid fått høre at pengene mine brenner i lomma, men jeg syns jeg har skjerpa meg ganske mye. Det var noe annet enn da jeg var 9 år på leketøysbutikken med en 100-lapp i lomma, og alle vet hvordan det er. "Omågjøre å bruke opp 100-lappen først - og helst på noe man ikke trenger, som for eksempel en bamse" (som stort sett alle 9 år gamle jenter har titalls av på jenterommet.

Et par turer innom Kitch'n ble det likevel. Går og svermer rundt det store MENU serveringsfatet, som jeg så gjerne vil kjøpe med en gang. Jeg tvinger meg selv til å vente til etter jul, i tilfelle jeg får det. Uansett, jeg syns jeg har skjerpa meg fra i gamle dager. Men det er jo selvfølgelig noe som frister mer enn annet, og når man går forbi Carlings og store plakater med "opptil 70% avslag på jeans" skriker etter deg er det jo bare trist å gå forbi. Og sannelig... Levis-buksa jeg har tittet på i noen måneder nå er satt ned fra 1299,- til 599,-? Og i riktig størrelse... Oj dæven, den ser fortsatt kul ut på!!? Jaja, da er man jo bare nødt til å slå til da! - og som den råtassen jeg er, så gjorde jeg jo selvfølgelig det :) Det blir deilig med en baggy olabukse når man skal ut i praksis til våren, eller starte i barnehagen fra og med juni. Er ikke så komfertabelt å sitte på gulvet i en bukse som er trang akkurat...

Nå skal Ken og jeg dra på Japan Photo på Strømmen og gå til innkjøp av en Canon EOS 500D :)

Ingen kommentarer: