24. november 2009

Helt Canon

I går dro Ken og jeg på Japan Photo på Strømmen med lommeboka full av tusenlapper - vi skulle nemlig kjøpe oss en Canon EOS 500D, som vi har spart til den siste tiden. Dette er et speilreflekskamera som har 15 megapixler, og med film i HD-kvalitet. Vi fikk endelig spart opp nok penger, og med en far med en haug Canon-utstyr, falt vi på dette merket slik at vi kan låne litt utstyr iblant, samtidig som at det er en supert merke. Vi fikk til og med pruta prisen med 500,-, så vi betalte da 6000,- for kameraet med en 18-55mm standardlinse. Også kjøpte vi et 8 GB minnekort og 3 års forsikring - det er jo alltids greit å ha hvis man skulle være litt uheldige..

Foreløpig har vi bare lekt litt med kameraet for å finne ut av litt funksjoner osv, og er så langt veldig fornøyde. Til pappas store glede og lettelse, ønsker vi oss nå en blitz til jul, så da blir julehandelen enkel for han hvertfall, hehe.. På sikt har vi planer om å kjøpe en litt bedre linse, med bedre zoom osv. Må sette meg litt bedre inn i ting, merker jeg.

Jeg slenger med noen bilder av de stolte eierne, og noen bilder av utsikten vår her fra 14. etasje i høyblokka på Lørenskog. Er ganske flott utsikt, spesielt på kveldstid, ser dere. Men for at kveldsbildene skal bli optimale bør vi nok sette kameraet på et stativ slik at det ikke blir så uklart. :)







PS: Kjære julenisse, da skjønner du vel at jeg ikke lenger ønsker meg speilreflekskamera :)

Ingen kommentarer: