25. november 2009

Familiemedlemmet ikke alle vet om...

...Hils på Eddy! :)

Eddy er en rød chillener (tarantella) som Ken kjøpte for ca 5 år siden fordi Thea ønsket seg et kjæledyr. Han holder for tiden til oppå mikrobølgeovnen på kjøkkenet, etter at han ble degradert fra skrivebordet fordi Ken kjøpte seg ny og større data i sommer. Og jeg har gitt klar beskjed om at han ikke skal være på soverommet..

Stort sett er Eddy ganske rolig, og jeg syns vel egentlig at han sjeldent rører på seg. Han drikker vann, og spiser sirisser. Selvom sirisser kun koster 6kr pr stk, og vi ikke kjøper flere enn 5 stk om gangen, får han ikke mat oftere enn annenhver måned. Han gir jo aldri tegn til at han er sulten, og spør aldri om å få, så. Han fikk mat for en ukes tid siden, og etter det syns jeg han har vært uvanlig aktiv. Kanskje han var sulten? Det kan ikke være særlig koselig å være sulten hele tiden, og når folk ser deg, utbryter de stort sett "ÆSJ" og lager rare grimaser.

Eddys rase blir stort sett kjønnsmoden når de er ca 3 år gamle, og da vil de enten parre seg, eller så dør de! Og parrer de seg, så dør de. Stakkars Eddy, uansett hva han gjør, så går det galt. Men ting tyder jo på at Eddy aldri blir kjønnsmoden. Han er jo allerede 2 år på overtid. Og nå begynner Ken å snakke om at han vil ha en litt mer hissig edderkopp etter at Eddy dør - han vil ha en som hopper! DET vil ikke jeg. Da jeg tok bildet under var jeg meget glad for at Eddy ikke er av den hoppende rasen, for å si det sånn.

Eddy som er god og mett..

1 kommentar:

Anette sa...

Kjøp en sånn lekeedderkopp som hopper istedenfor. Den kan forsåvidt Eddy parre seg med også.
Nesten gang Thea ønsker seg kjæledyr foreslår jeg undulat, marsvin, fisker etc...