4. februar 2013

Barnefri og ut på date

Kjærestepar i gamleda'r. Bildet er tatt i november 2012, da vi var på kjæresteweekend i Gdansk, Polen :)
PS: Check out mitt nye "watermark" på bildet - måtte testes ut...
På lørdag som var, sov Sienna hos mormor ("Mimi"), Bestefar og onkel Mathias for første gang. Hun har bare sovet borte en gang tidligere, og vi vil gjerne "øve" litt på at hun skal sove borte. For plutselig (en gang om to måneder), så må hun jo mest sannsynlig sove hos noen mens vi er på Ahus og presser ut lillebror. Dessuten så har mormoren vært veldig tydelig på at hun ville ha overnattingsbesøk av Sienna. Onkel Mathias tok seg godt av den lille niesa si, og sang nattasang og passet på, litt lei seg for at han glemte å gi Sienna nattanuss midt i hele leggeseansen.

Vi benyttet den barnefrie kvelden med å spise en heeerlig middag på Hard Rock cafè i Oslo, før vi dro inn til Lillestrøm og så "Flight", med Denzel Wachington i hovedrollen, på kino - en film som kan anbefales på det sterkeste. Kommer kanskje ikke som et sjokk at det var min flyinteresserte bedre halvdel som hadde valgt film, men det var "heldigvis" ikke så mye flying, bare i starten. Det var faktisk 19 måneder siden vi sist var på kino, noe jeg husker veldig godt, for da var jeg èn uke på overtid med Sienna, og vi gjorde ALT for å få tiden til å gå. Èn ting var litt kjipt, for da kinoen var stresset jeg med å få på meg skoene, men var overbevist om at jeg hadde klart å ta på meg skoene på feil fot. Da vi kom ut i lyset så jeg jo at de satt riktig, og merket at føttene mine prikket og at skoene satt veldig trangt. Jeg tok de av meg med en gang vi kom oss ut i bilen, og så da at jeg hadde fått masse vann i beina. Tydeligvis ikke så populært å sitte stille i en stol i 2,5 time. Definitivt ikke bare glanssider ved å være gravid (finnes det i det hele tatt noen?)...

Sienna storkoste seg hos mormor, og da vi kom for å hente henne i 12-tiden på søndag, stod hun og storgliste øverst i trappa mens hun ristet av glede av å se oss, før hun tulledanset for å gjøre seg til. Onkel Mathias, som forøvrig hadde gått i politiuniform hele helgen, kunne bekrefte at Sienna hadde oppført seg bra, og mormoren er heldigvis ikke skremt for flere besøk av vår fine Sienna.

Ingen kommentarer: