20. august 2011

Oppgradering av kjøkkenet

Vi flyttet inn i huset vårt oktober 2010, og vi tenkte at vi skulle bygge ut kjøkkenet og pusse opp hele shiten ca sommeren 2012. Siden Ken starter på skolen til mandagen og skal gå der i to år, og jeg er hjemme i permisjon, blir det litt mindre gryn i kassa, så vi har utsatt prosjektet et par år. Men, en ting var sikkert, og det var at det var alt for lite skapplass - og bare hylleplater på den ene veggen!!? Kjøkkeninnredningen er standars hvit matt, og etter å ha lekt litt med tanken, bestemte vi oss plutselig for å bytte ut alle overskapene og kjøpe 90 cm høye overskap (som går helt opp til taket) på IKEA med enkle hvite, matte dører. Da får vi i det minste mye mer skapplass og slipper å ha kjøkkenmaskinen, saftflasker, og andre ting som ikke får plass i vanlige skap, stående fremme. Også var det ikke så gæli med 2-3000 kroner for å få nye overskap, dører og hengsler, så da er det absolutt verdt det! Når vi en gang pusser opp hele kjøkkenet så kan vi fortsatt bruke skapstammene. Ken var på IKEA forrige uke og kjøpte inn stammer og skapdører, også får vi heller "sprite" opp kjøkkenet litt med noen wallstickers og slikt. Tenkte vi skulle male flisene i en gråvalør og bryte litt med noen turkise innspill, men jeg må være litt mer kreativ i hodet mitt før jeg vet akkurat hvordan det skal bli. Jeg gleder meg til å se resultatet, og få litt orden i disse kjøkkenskapene. Det er skikkelig klønete å ha tørrvarer i det ene underskapet (som er altfor dypt), finner absolutt ikke frem nedi der - hvertfall ikke da jeg var høygravid! hehe..

Jeg glemte (selvfølgelig) å ta "før-bilder", men har fått tatt noen "underveis-bilder":

På den "tomme" veggen var det fire hyller som bare støva ned og så rotete ut.

Ken begynner å skru ned skapene.

Det blir høye lyder for en liten baby når det skal hamres og slås for å få ned disse overskapene, så da fikk vi prøvd ut det nye hørselsvernet til Sienna også.

Søta! Ser ikke akkurat slankere ut med dette hørselsvernet som klemmer kosekinnene sammen.

Noen av overskapene er ferdigmontert og klar til å henges opp - i morgen! :)

Slik ser kjøkkenet ut i skrivende stund, uten overskapen og ventilatorskap (som også skal byttes ut, naturlignok!)

Ingen kommentarer: