30. mars 2010

Sangperm



Som sisteårsstudent og snart ferdigutdanna førskolelærer, har jeg klart å samle opp litt sangtekster gjennom praksis og egen barndom. Hvert år har jeg skrevet ned sangtekstene jeg har lært i de forskjellige praksisbarnehagene for å ikke glemme de. Dette er jo flott å ha med seg når man skal ut i jobb. Jeg har passet på at alt er i samme font, fontstørrelse, farge og plassering. I tillegg har jeg satt inn flotte bilder som passer til de forskjellige tekstene. Håpet er at barna også skal kunne ha litt glede av de, og vite hvilke sanger det er ut i fra å se på bildene.

Jeg var litt bekymra for at jeg ikke skulle gjennomføre mitt lille prosjekt, men da Ken kom hjem med en lamineringsmaskin på nyåret fikk jeg et lite spark bak. En kveld Ken var ute på byen og raia, satt jeg meg ned og gjorde siste finish før jeg printet ut 119 sangtekster og laminerte de, en etter en. Og jeg ble bare mer og mer stolt av meg selv for hvert ark jeg ble ferdig med. Jeg måtte til og med kjøpe en større perm, for de i "vanlig" størrelse ble for små! Jeg er hvertfall veldig fornøyd med resultatet, og trenger ikke bekymre meg for å glemme sangtekster, eller gå tom for sanger til samlinger osv. Jeg har organisert den slik at det er "god morgen"-sanger først, deretter de mest populære småbarnssangene (jeg skal på småbarnsavdeling) som "bæ bæ lille lam", "herr kakerlakk" osv. Deretter kommer bevegelsessanger som "hode, skulder, kne og tå", noen trommesanger, karneval-, bord-, hadet-, påske-, jul- og bursdagssanger. Rett og slett litt av alt. Barna kan til og med herje med de uten at det blir brettekant - det liker jeg!

2 kommentarer:

Anette sa...

Flink du er, søstern min! Kan du ikke lage en sånn til meg også? ;)

Anette sa...

Har en sånn jeg også;) Men den inneholder ikke 119 sanger!!;p

Flink du er med laminering og alt!!:)