22. mars 2010

Jeg har fått jobb!

Etter en lang prosess, med mange jobbintervjuer, og omtrent like mange jobbtilbud, har jeg endelig klart å bestemme meg! Onsdag forrige uke var jeg på mitt siste jobbintervju for denne gang, i Åsheimskog FUS barnehage AS. Dette er en privat barnehage som holder til på Rasta på Lørenskog. På landsbasis vil det være ca 110 FUS-barnehager i slutten av 2010. Visjonen deres er at barna alltid skal være i fokus - de er fus! Fantastisk visjon spør du meg. Åsheimskog barnehage består av 4 avdelinger, to store- og to småbarnsavdelinger. Den åpnet i januar 2006, så bygget har gode løsninger og store, lyse rom - og det liker jeg! I tillegg har de Namikk som satsningsområde, dette vil si Natur, miljø og teknikk, som er et av fagområdene i rammeplanen. Dette passer jo perfekt for meg, da jeg har hatt Utefag som fordypning. Det er flotte turmuligheter i området, både småskoger i nærheten, og ca 20 min unna selveste østmarka - så bedre enn det kan det ikke bli! :)

Jeg har i den siste tiden fått opp øynene for disse FUS-barnehagene, og jeg var ikke vanskelig å be når jeg fikk tilbudt stilling som pedagogisk leder på en av småbarnsavdelingene dagen etter intervjuet. Selvom jeg hadde flere gode tilbud på Strømmen, Lillestrøm, Skedmokorset og Frogner, så var det ikke lett å legge skjul på hva jeg hadde "bestemt" meg for.

Nå gleder jeg meg til å starte i jobb! Dette har jeg ventet på i 3 - TRE - år nå, så jeg er virkelig spent. Sitter med mange gode ideer som jeg brenner for å prøve ut! Jeg tror det blir fantastisk å endelig komme ut i fast jobb, selvom folk mener jeg kommer til å savne studentlivet. Som pappa ville sagt "Dæm om det!" - arbeidslivet blir fantastisk!

Ingen kommentarer: