21. september 2009

Tur-retur Notodden

Denne helgen har stort sett bestått av maling av tak og vasking av klær. Første strøket i taket er nå gjort, og det er ikke bare bare når det henger 30 downlights hengende i veien for arbeidskaren. Og 14 downlights til skal det bli! For ikke å føle meg lat, har jeg vasket ca 9 (!) maskiner med klær, vaska vinduer (noe som ikke er gjort på 3 år i denne leiligheten?) og rydda kjøkkenet. Nå kan vi faktisk ha persiennene oppe på kjøkkenet for første gang, slik at den nysgjerrige naboen kan se at vi faktisk har noe innenfor de skitne rutene og igjenlukkede persiennene.

På søndagsmorgenen stod vi opp tidlig for å komme oss avgårde til Notodden hvor Ken skulle øvelseskjøre litt mer seilfly, noe jeg tenkte jeg skulle se på for første gang! Når vi kom frem, etter en to-timers kjøretur, kom regnværet. Jeg har lært at regnvær=dårlig seilflyvær, noe som egentlig er ganske logisk. Mens vi ventet på godværet som skulle komme utover dagen dro vi en tur på Oasen (hagesenter) som jeg hadde observert på veien til flyplassen. Der var det skuffende utvalg av både potter, planter og blomster, så vi tenkte vi heller skulle satse på Plantasjen på vei hjemover. Da vi satt på Kroa for en liten matbit, fikk Ken telefon om at det ikke ble noe flygning i dag allikevel! Jaja, sånn er det vel bare når været skal være så uberegnelig. Da var det bare å vende snuten hjemover igjen da!? Vi klarte til og med å kjøre forbi to plantasjer på vei hjem uten å huske å ta avkjørselen, så da tok vi likesågodt turen innom plantasjen på Skedsmo, slik at jeg fikk kjøpt inn et par orkidèr til + noen potter. En koselig biltur fikk vi da hvertfall, litt skuffende at jeg ikke fikk sett min kjære i lufta, men det kommer jo alltids flere muligheter. Da ble det jo til og med tid til å få Elise på wok-middag og is, noe som var veldig koselig.

Etter å ha pressa blomster, lyng, mose, lav og alger for harde livet de siste ukene, slik at jeg skulle få levert oppgaven om "de blant oss som skaffer seg mat selv fra luft, sol, vann og jord", så er det tid for oppstart i nytt tema på skolen i morgen, nemlig MOTORIKK! - Det tror jeg blir en spennende oppgave. Det er jo hvertfall lov til å håpe. :)

Ellers må jeg ønske verdens beste lillebror masse god bedring fra streptokokker, ørebetennelse og allergi. God bedring, lille solstråle!

Ingen kommentarer: