1. juni 2011

Stor og sterk!

I dag var jeg på del 2 av bekkenbunnsforskningen som ahus driver. I uke 21 var jeg og sjekket styrken i bekkenbunnmuskulaturen, så på vevet, presset og knep igjen. Denne gangen var det ikke like mye vi skulle igjennom, men damene konkluderte med at jeg hadde en veldig sterk bekkenbunnsmuskulatur som jeg hadde veldig god kontroll på, så kroppen min var absolutt klar for en fødsel antydet de. Det er jo godt å vite at jeg har en god teknikk og god kontroll. Vi så på bebisen med ultralyd, og hun hadde det fabelaktig inni magen. Hodet ligger godt nede, men har ikke festet seg riktig enda. Ellers så var det nydelig blodgjennomstrømming i navlestrengen, for å bruke hennes nøyaktige ord. Hjertet slo jevnt og trutt, og vi så at hun gjorde pustebevegelser (øver seg til hun kommer ut, hihi). Det var heller ingen tvil om at Sienna Marie trives inni magen, for hun ble estimert til å ha en vekt på ca 3500 gram nå, i uke 37! Da hun tok målingene av magen til Sienna så jeg at tallene som dukket opp på skjermen var at hun hadde en tilsvarende størrelse på de som var i uke 40+0 - hjelpes, you better not bli liggende mye på overtid, jenta mi!

Neste kontroll i dette prosjektet er på min seksukerskontroll. Jeg får en utvidet kontroll på sykehuset istedenfor hos legen, og de skal da se på hvordan fødselen har påvirket bekkenbunnen osv. Dersom jeg har født naturlig, er det mulig at jeg får tilbud om et treningsopplegg for å styrke bekkenbunnen. Det er også kontroll etter 6 mnd og etter 1 år. Jeg syns dette prosjektet er veldig spennende, og får meg til å bevisst tenke over å styrke muskulaturen i tiden før og etter fødsel. Så jeg skal følge rådet som damene ga meg i dag "fortsett akkurat som du har gjort til nå!". :)

1 kommentar:

Marina sa...

Där var det en tjej som har det fint inne i magen ja. Hoppas du slipper gå övertid då. Tänk hon kommer ju vara nästan lika tung som Oseas när hon kommer ut, och han är ju 4,5 månad äldre ;-)

En spännande tid framöver nu för er