1. juni 2011

37 uker og magebilde

Jenta vårFra 37 uker og 0 dager til 37 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 2950 g
CRL: 33 cm
Full lengde: 46 cm

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 35 uker gammelt. Nå gjøres bare finpussen mens fosteret fortsetter å legge på seg, og fosteret er snart klart til å bli født. Barnet vil ikke regnes som prematurt (for tidlig) om det fødes etter inngangen av denne uken. De siste ukene vokser fosteret saktere, men gutter vokser vanligvis fortere enn jenter. Laget av vernix er i ferd med å forsvinne, men noe vil sannsynligvis være til stede og kan faktisk hjelpe under fødselen. Det oljete kremlaget kan gjøre det enklere for fosteret å passere gjennom fødselskanalen.





Meg
Det er ikke så veldig mye å si om meg egentlig. Jeg begynner å se lyset i tunnelen, og det er rart å tenke på at hun kan komme når som helst - velkommen skal hun være! Jeg har begynt å føle at kroppen syns det er tungt og at hun sakte, men sikkert, kommer seg lenger nedover. Men jeg skal fint klare å holde tålmodigheten i noen uker til. Forhåpentligvis starter ikke fødselen med det første, for jeg skulle gjerne fått litt skikk på dette bekkenet før det skal være med på en så stor jobb - viktig å ha en kropp som samarbeider vettu :)

Ingen kommentarer: