29. mars 2011

Vanngym og bekkentrening

Så langt har jeg vært på tre vanngymtimer for de med bekkenløsning, og jeg tør faktisk å påstå at det hjelper! Når man sliter med bekkenløsning, er det veldig mye som gjør vondt, og det blir vanskelig å trene bekkenet. I vann blir man vektløs, og man får trent bekkenet med minimal belastning. Vi gjør litt forskjellige øvelser; går frem og tilbake, går sidelengs, tar litt styrkeøvelser for armene, svinger på beina fra side til side, ruller fra tå til hel, osv. Også er det avslapping til slutt hvor vi ligger og flyter med en krage rundt halsen og en flytedings under knærne. Instruktøren syns det er litt komisk å se på, for det stikker opp tre kuler på hver dame; to pupper og en gravidmage. Jeg har en tendens til å flyte rundt i bassenget på alle de andre, men i dag holdt jeg meg fast i den ene kroken, og da gikk det bra! :) Jeg har hele mitt liv vært en badeløve, og når jeg merker at vanngymen er bra for kroppen i tillegg, så er det ingenting som er bedre enn det! Så får vi håpe at jeg får lov til å gå der frem til fødsel, og at det ikke kommer mange nye som også vil bade...

Litt badebilder av meg fra da Ken og jeg var i Tyrkia i 2009. Hadde gjort seg med noen dager på stranda og i sjøen nå, merker jeg..Også måtte jeg ha med dette koselige bildet av meg og farmor. Her var jeg vel ca 4-5 år, og siden ikke kunne svømme ordentlig, fikk jeg lov til å henge rundt halsen til farmor. Husker dette veldig godt! :)

Ingen kommentarer: