5. mars 2011

Årets første terrassekos

Det har vært en herlig dag i dag, været har vist seg fra sin beste side med skyfri himmel, sol som varmer, snø som smelter og herlig vårstemning. I dag var jeg ute uten jakke, noe jeg ser på som et sikkert vårtegn. De siste dagene har Ken måket på terrassen, da det har liggi 70-80 cm snø på der. Terrassen har hvertfall vært fri for snø noen dager nå, og platten hadde tørket. Vi hentet Weber-grillen som Ken fikk til 30 årsdagen sin i høst, og den ble i dag montert med god hjelp fra pappa. Det ble en liten tur på Plantasjen for å titte etter noen enkle midlertidige klappstoler. Det ble derimot slik at vi dro derfra med en komplett hagemøbel-sett da vi fikk utstillingsmodellen av bordet til 1000,- istedenfor 5990,- I tillegg kjøpte vi fire tilhørende regulerbare hagestoler, så nå ser det riktig så bra ut på terrassen vår. I ettermiddag har vi innviet grillen ved at vi grilla pølser med lillebror Mathias, stebror Eirik, pappa og hunden Kira på besøk. Mathias skal sove her til i morgen, og da kommer mamma og Viggo på besøk slik at vi kan kose oss med fastelavensboller og 5 mila.

Her sitter Mathias og jeg på de nye stolene og koser oss under hvert vårt teppe :)

Etter å ha bodd her i 4 1/2 måned kunne vi endelig ta i bruk det flotte uteområdet vi har. Det første snøfallet kom den dagen vi flyttet inn, og har liggi trygt og godt siden den gang. Jeg gleder meg til mange fine og koselige stunder på denne terrassen i mange år fremover.

Ingen kommentarer: