23. mars 2011

Statusrapport, uke 27

Termin: 25. juni 2011
På vei: 27+0
Igjen til termin: 13+3
Kjønn: Jente
Utålmodig: Nei
Navn: Sienna. Skal ha et mellomnavn også, men vi har ikke funnet ut av det helt enda. Må aller først bli enige om etternavn, og det er enklere sagt enn gjort...
Vektøkning: +6 kg, tror jeg
Strekkmerker: Ingen som har kommet i løpet av graviditeten. Smører med a-creme hver dag, så vi får håpe det holder skrekk-merkene unna.
Hevelser og vann i kroppen: Nei
Hodet ned: Litt tidlig å legge seg til helt enda. Foreløpig er det turning på høyt nivå
Aktivitet: Masse aktivitet :)
Babyens sovemønster: Sover når jeg sover, tror jeg. Syns fortsatt at hun er litt for mye våken i løpet av dagen. Mulig det bare er små power-naper, for jeg kjenner jevnlig aktivitet hele dagen, fra jeg våkner, til jeg legger meg.
Tungt: Nei, men jeg merker at man ikke er like fleksibel lenger med tanke på at magen er litt i veien når jeg skal bøye meg, og bekkenet gjør at jeg ikke er så smooth i bevegelsene.
Kynnere: Ingen merkbare.
Om fødselen: Den går som den går...
Hode festet: Nei, det er fortsatt veldig tidlig.
Barnerom: Sprinkelsenga er hentet hos min mor og står på barnerommet. Alt av tekstiler til barnerommet (sengekant, sengetøy, himmel, laken, osv) er enten kjøpt inn eller lagt av, og gardinene og to pynteputer er ferdigsydd. Ellers så ble vi nødt til å kjøpe en kommode, da klesskapet som egentlig skulle brukes ble for stort. Har lagt klær i skuffene, sortert etter størrelse. Alt av interiør venter på å bli hengt opp, men aller først må jeg bli enig med meg selv hvordan jeg ønsker å innrede rommet. Ble brått litt usikker på hvor senga skulle stå. Skal også kjøpe en hvit expedit-hylle på IKEA til leker og lignende. Også gleder jeg meg litt til å få satt opp vugga da - små ting, store gleder! :)
Utstyr: Vogna er bestilt (Mountain Buggy Urban Jungle), både sportsdelen og bagen er grå. Bilstolen er også bestilt, en Maxi Cosi Cabriofix med isofixbase. Føler at det meste er under kontroll. Vi har vært så heldige og fått arvet en del, og resten er enten bestilt eller kan la seg vente på til etter fødsel. Også ble stelleveska NETTOPP bestilt på nettet.
Mangler av utstyr: Mangler brystpumpe og alternative mateting, baby björn vippestol, babygym og diverse stelleartikler, blant annet.
Sulten: Som før egentlig.
Matkick: Egentlig ikke noe spesielt om dagen som jeg bare mååå ha. Har blitt godt vant til kjøttdeig igjen, og det er positivt syns jeg :)
Plager: Dette bekkenet er jo ikke til å komme utenom, men ellers er alt veldig fint og flott egentlig.
Melk i brystene: Merket litt råmelk for noen dager siden. Kroppen er rar...
Søvn: Sover godt egentlig, tissepause ca kl 04:00, men sovner stort sett med en gang.
Humør: Veldig normalt, og Ken har til og med bekreftet at jeg ikke er veldig hormonell.
Sykehusbaggen: Nei, noe må man da spare til riene kommer, hihi.
Høygravid: Nei, man regnes som høygravid når man har 40 dager igjen til termin, og jeg har regnet meg frem til at det er den 16. mai i mitt tilfelle. Jeg er da 34 uker og 5 dager på vei.
Neste kontroll: Skal på svangerskapskontroll hos legen min den 6. april, også må jeg ikke glemme å nevne at jeg gleder meg til 3D-ultralyden den 13. april.

Ingen kommentarer: