9. mars 2011

25 uker og magebilde

Jenta vår
Fra 25 uker og 0 dager til 25 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 800 g
CRL: 22 cm
Full lengde: 30 cm

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 23 uker gammelt. Allerede nå begynner det å bli liten boltreplass for fosteret i livmoren. Øyevipper dukker opp denne uken, og øynene vil snart kunne åpnes og lukkes! Hjernen vokser fremdeles fort, og fosteret er en velproporsjonert liten minibaby. Fosteret begynner også å få lengre hår på hodet.

Fakta er hentet fra babyverden.no

Ser ikke så stor forskjell fra uke 24 til 25, men det merkes veldig, veldig godt at magen har vokst. Den har strekt seg litt lenger oppover, og er veldig hard.

Meg
Lite forandring fra tidligere egentlig. Formen er på topp, bekkenet holdes nå i sjakk og jeg har ikke hatt like mye smerter ved siden av halebeinet de siste dagene nå. Får fortsette å ta det veldig pent for å unngå full isjias, for det unner jeg ikke megselv. Starter med vanngym i varmtvannsbasseng på tirsdag, og håper at det er med på å gjøre bekkenet og ryggen bedre. Ellers er jeg veldig fascinert av at jeg (uten unntak) våkner kl 04:00 +/- 10 minuntter for å tisse om natta.

Ingen kommentarer: