4. april 2013

39+3, 1 uke igjen!

...til termin!

I dag er det denne permisjonens første "spleiselunsj" som står på planen, etterfulgt av kontroll hos jordmor. I går var jeg på modningsakupunktur for andre gang, og fikk satt litt nåler! Lå med de i litt over en halvtime, og tilslutt sjekket jordmor/akupunktøren modning! Heldigvis bedre utgangspunktet i dette svangerskapet enn sist - ca 2 cm lang tapp, veldig myk og såpass med åpning til at hun fikk inn to fingre. Hun klarte å ta på hodet til Philip, og da sparket han klart ifra. Han har ikke festet seg, men som hun sa så ligger han veldig langt nede, bare bittelitt igjen, så blir det nok press på tappen slik at den flater ut. Fikk ikke strippet den hinna, men hun anbefalte å få jordmor til å prøve mtp at jeg var så myk. Ikke var det vondt heller! Skal tilbake neste onsdag, den 10. april...

Har hatt en del murringer og tak i magen etter forrige akupunktørtime mandag 25/3, så tydelig at det ikke har vært helt forgjeves. I tillegg har det vært noen av takene som definitivt ikke bare er modningsrier/maserier eller kynnere, men såkalte åpningsrier - de kjente jeg godt igjen fra sist fødsel! Bygger seg opp i kraft, når en topp, og går deretter ned igjen. Og sitter som ett belte nederst i magen og bak i korsryggen. Har bare hatt tre stykker av disse sammentrekningene, og de kommer som de passer seg. Artig artig! Var overhodet ikke slik sist gang, da var det kun kynnere og murringer frem til jeg ble satt i gang. Føler meg nesten som førstegangsfødende igjen, hihi...

Philip er heldigvis aktiv slik han pleier, og symfysen min er ømmere enn noensinne.. Ken er som alltid en evig optimist, mens jeg er evig pessimist ifht når dette kommer til å starte "for real". Nesten så jeg ikke kan fortelle han om takene, fordi han blir for ivrig! I tillegg må jeg ha en god grunn for å ringe til mamma, pappa og Anette, fordi alle tror at det er "THE call" hver gang jeg ringer, hehe...

Magen sett ovenfra, 39+3 uker på vei.
39+3 på vei, 1 uke igjen til termin

Ingen kommentarer: