23. oktober 2012

Første kontroll hos jordmor, uke 15+4

Svangerskapskontroll nr: 2
Hvor: Hos jordmor Guri på helsestasjonen
Dato: 23/10-2012
Uke: 15+4
Vekt: +0,6 kg
BT: 100/65
Hb: 14,2 (på kontroll i uke 10)
Urin: Fin
Leie: Turner
Ødem: 0
Antall hjerteslag pr minutt: 148

Da var det på'n igjen. Føler at det ikke er lenge siden sist jeg var hos jordmor. Vi "kjenner" hverandre nå, etter at jeg gikk hos hun i hele svangerskapet med Sienna også. Det meste av praten gikk egentlig i mine tanker om forrige svangerskap og fødsel/fødselsopplevelse, og hvordan formen min er. Den er fortsatt veldig fin, og det er utrolig deilig hvor fort tiden går når man kan være 100% på jobb, kontra å ligge på sofaen hjemme og vri seg i bekkensmerter, som jeg gjorde sist... Jordmor var veldig enig med sykehuset i at jeg ikke burde gå så lenge på overtid denne gangen, og at jeg skulle få oppfølging ifht hans vekt. Ikke veldig betryggende at jordmor fortalte at gutter ofte hadde en høyere fødselsvekt enn jenter. Den lille krabaten hadde 148 hjerteslag i minuttet, og vi "hørte" at han turnet litt inni der, fordi vi mistet kontakten med angelsound'en. Alltid deilig å høre fosterlyden, syns jeg :)

Symfyse-fundusmålet er som sist, på 16 cm. Det blir spennende å se om det holder samme kurve som sist.
Neste kontroller er:
Ordinær ultralyd 9. novemer (18 uker)
Jordmor 4. desember (22 uker)
Legen 16. januar (28 uker).

Ingen kommentarer: