12. april 2010

Bachelorskriving og selvdisiplin?

Selvfølgelig melder sola sin ankomst når jeg er pent nødt til å sitte inne og skrive bacheloroppgave. Kjedelig! Jeg har vel egentlig litt lyst til å gjøre andre ting, men jeg ser at dette handler om selvdisiplin. Og dette er vel en ypperlig anledning til å jobbe litt med den også. Det skal sies at jeg fikk B på siste eksamen, så karakterene har bare steget siden jeg startet på høgskolen. Jeg føler meg ganske flink! :)

Jeg har valgt å skrive om hvordan kostholdet i barnehagen innvirker på den fysiske aktiviteten til barna. Det er et ganske stort tema, så jeg jobber med å begrense meg litt. Det krever at jeg må gjennom en del tanker og bøker for å finne ut hva JEG syns er mest relevant til temaet. Kosthold er et veldig relevant tema i alle barnehager - eller det bør hvertfall være det! Barnehagen jeg skal starte i (om kun syv uker) er en 90 % sukkerfri barnehage, så dette er en flott forberedelse til å få litt mer kunnskap om temaet. Da jeg hadde utefag som fordypning hadde vi en liten oppgave om kosthold, og jeg syns det var veldig spennende.



Men, nå får jeg nesten fortsette litt med lesingen og skrivingen. Er det noen forslag til god pensum eller hva som er viktig å ha med, så skyt løs! :)

Ingen kommentarer: