23. februar 2011

Statusrapport, uke 23

Termin: 25. juni 2011
På vei: 23+0
Igjen til termin: 17+3
Kjønn: Jente
Utålmodig: Nei
Navn: Sienna
Vektøkning: +3 kg ca
Strekkmerker: Bare fra gamle dager [les:puberteten]
Hevelser og vann i kroppen: Nei
Hodet ned: Bytter på litt
Aktivitet: Masse om morningen og kvelden, på dagen sover hun en del, men gir livstegn fra seg hele tiden, så jeg rekker aldri å bekymre meg.
Babyens sovemønster: Showtime for mammaen sin noen timer på kvelden, vet ikke helt hva hun gjør når jeg sover, men syns nå at det er litt liv når jeg er på do i fire-fem-tiden og frem til 11-tiden ca. Sover nok en del på dagen.
Tungt: Nei
Kynnere: Jeg tror de fleste har det rundt denne tiden, men mine er hvertfall ikke merkbare
Om fødselen: Gleder meg egentlig. Håper at kroppen min forteller meg hva jeg skal gjøre. Er uansett ingen vei tilbake, men en kjempestor belønning (som forhåpentligvis får meg til å glemme alle smertene).
Hodefestet: Nei
Barnerom: Er ferdig oppusset, og er sååå fint. Mangler bare downlightsene i taket, men venter på at de skal bli bestilt. Skal få lagt ut bilder etter hvert, men Ken bruker barnerommet som verksted at the moment (til min store fortvilelse). Ellers er (nesten) alt av tekstiler og innredning kjøpt inn, mens sprinkelsenga og stellebordet etter min lillebror og mitt gamle klesskap står og venter hos mamma frem til vi får hentet det. Blir koselig å få inn møblene og finne ut hvordan rommet skal innredes (har det vel egentlig klart oppi hodet mitt).
Utstyr: Tja, vogn (mountain buggy urban jungle) er bestilt. Seng, stellebord og badebalje med stativ etter min bror. Ellers så blir vel småstæsjet kjøpt inn litt etter hvert.
Mangler av utstyr: Mangler brystpumpe og alternative mateting, baby björn vippestol, madrass til vugge, stelleveske, babygym og diverse stelleartikler, blant annet. Også blir vel bilstolen (maxi cosi cabriofix) og basen bestilt i løpet av de nærmeste ukene.
Sulten: Matlysten er tilbake som før graviditeten, men er ikke blitt noen storspiser.
Matkick: Tja, hatt en periode med taffelost og krydderost, men gått litt over i melk og tilbake til rekesmørbrød. Ellers er det godt med frokostblanding (all bran).
Plager: Dette bekkenet er jo ikke til å komme utenom, men ellers er alt veldig fint og flott egentlig.
Melk i brystene: Nei, det får vente litt til, håper jeg
Søvn: Sover stort sett godt, men tissepauser blir det hver natt. Vondt for å snu meg om nettene, men sover med pute mellom knærne, også har jeg lånt meg mini slide som fungerer veldig godt – et tøystykke som gjør det lettere å snu seg om natta. Skal blogge et innlegg om det en dag.
Humør: Veldig normalt, og Ken har til og med bekreftet at jeg ikke er veldig hormonell.
Sykehusbaggen: Nei, og det er vel mange uker til den blir pakket, hehe
Høygravid: Nei, lenge til enda.
Neste kontroll: Skal til legen torsdag 24. februar, men det er ikke svangerskapskontroll. Mulig hun tar en rask sjekk, men skal til jordmor torsdag 3. mars på 24 ukerskontroll.

Magebilde kommer senere i dag, må bare få somlet meg til å rigge opp fotostativet og kameraet :)

Ingen kommentarer: