1. februar 2011

Fordeling av permisjon

Blææææææ...

Jeg blir helt gal av å prøve å finne en ordning som kan få det til å gå opp. Jenta vår blir mest sannsynlig født i slutten av juni 2011, og har mest sannsynlig barnehagestart i august 2012, så det vil si at jeg går ut i permisjon i starten av juni, og at en av oss må være hjemme med jenta vår frem til barnehagestart, naturlignok. Ikke nok med at det er en kabal i seg selv, så har Ken fått plutselige tanker om å videreutdanne/omplassere seg, noe som gjør hele opplegget enda litt mer komplisert enn det allerede er. Og om du fortsatt henger med, så kan jeg tenke meg at du er ca like forvirra som meg. Nå har jeg laget TO oversikter, en som tar utgangspunkt i at Ken jobber, og en dersom han skal gå skole... Litt ulønna permisjon må benyttes, i tillegg til ferier, uansett hvilket system vi velger for å kunne dekke de 14 månedene det er behov. OG - ikke nok med det, så må jeg vel egentlig lage enda en plan dersom jeg ikke føder før 1. juli 2011, for da blir fedrekvota økt til 12 uker, istedenfor 10... Det er ikke bare-bare å få barn, men det skal sies at vi er heldige som lever i et så fantastisk land som Norge, som faktisk betaler oss for å kunne være hjemme 46 uker med full lønn!

Et lite bilde av jenta vår som får meg til å tenke på hvorfor jeg utsettes for dette hodebryet. Det blir nok verdt det!

Hvis noen har noen tips, synspunkter eller vet om noen "smutthull" - SKYT LØS!!

Ingen kommentarer: