4. desember 2009

En students tilståelse...

... %&#"&%#&!"¤&!"%&#"¤/#!"(¤"#&¤!

Jeg kan med hånda på hjertet, love at jeg aldri kommer til å savne eksamen om et halvt år! Etter 16 år med sammenhengende skole, syns jeg sannelig det begynner å bli på tide at jeg kan få starte i barnehagen.. På torsdag 10. desember har jeg muntlig eksamen i fordypningen jeg har hatt dette semesteret, utefag. For all del, det er veldig spennende, interessant og lærerrikt, men jeg kjenner presset om at denne eksamen vil jeg gjennomføre med et godt resultat. Det innebærer selvfølgelig mye lesing, noe jeg aldri har vært særlig god på å ta meg tid til. I tillegg skal jeg (selvfølgelig) jobbe lørdag og søndag denne helgen, så jeg må nok belage meg på å være superdupereffektiv på mandag, tirsdag og onsdag, hvis dette skal gå bra.

Ja, jeg vet jeg egentlig burde sitti og lest nå, men noen ganger har man "kjørt" seg fullstendig fast, og det føler jeg at jeg har gjort nå. For å koble av i dag og få litt energi og god samvittighet skal Ken og jeg på spinning etterpå. Vi har vært skikkelig slappe med treningen de siste to månedene, pga sykdom og rygg-, bekken- og nakkevondt, og det er ikke alltid like lett å komme tilbake i de gode rutinene, som de fleste selv har erfart.

Alt dette stresset får meg til å bli en mindre hyggelig person - syns jeg hvertfall selv. For å holde motet oppe, både for meg selv og for andre, så slenger jeg med et gladbilde av meg selv. Er jeg grinete, ta en titt på bildet - det er slik jeg egentlig ser ut :)

Ingen kommentarer: