21. mai 2011

Et dikt fra magen

På babyshoweren fikk jeg et kort fra Linn hvor det stod et veldig flott dikt som jeg gjerne vil dele med dere.


Tenkte du aldri kjære mor,
den gang du ble gravid.
Da ble vi lenket sammen, og du følte det ble liv.
I alle drømmer om meg, hvor du planla alt så vel.
Sa du merket at jeg sparket, da du la deg hver en kveld.

Tenkte du aldri, kjære mor,
at kanskje jeg la planer og...
At jeg valgte helt på egenhånd, en mor å stole på.
En mor som luktet søtt og hadde silkemyke hender.
En hjelpsom, kjærlig skapning som kjærlighet meg sender.

Tenkte du aldri,
da du planla å få meg.
At jeg lette blant mange og til slutt fant jeg deg.
Og da jeg lå i dine armer, og du kikket ned på meg,
da var jeg kjempe lykkelig fordi jeg valgte deg.

<3

2 kommentarer:

Trine ;) sa...

Å, så fint dikt! ;)

Jennie sa...

herregud -såå fin den var :)