11. mai 2011

34 uker og magebilde

Jenta vår
Fra 34 uker og 0 dager til 34 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 2300 g
CRL: 30 cm
Full lengde: 41 cm

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 32 uker gammelt. Nå flyter det ikke lenger, men hviler i livmoren. Øynene åpnes når fosteret er våkent, og lukkes når det sover. Øyefargen er vanligvis blå uansett hva som blir den endelige fargen fordi pigmenteringen ikke er ferdig ennå. Endelig utvikling av øyefarge krever at øyet blir utsatt for lys, og det kan ta flere uker etter fødselen før barnet får sin endelige øyefarge. Fingerneglene begynner nå å bli så lange at fosteret kan klore seg selv.

Fakta er hentet fra babyverden.no






Meg
Jeg har det etter forholdene bra. Bortsett fra et trøblete bekken så sover jeg stort sett godt om natta, Sienna gir livstegn hele tiden, magen gir lite vondter, selvom jeg merker at det begynner å bli tungt. Jeg holder motet og humøret oppe, og har troa på at jeg skal fortsette å nyte de siste ukene av dette svangerskapet. Jeg har litt urolige ben på kvelden, men plages ikke om natta, har bare våknet med leggkramper en gang i blant, men de går stort sett over etter litt tøy og bøy.

Ingen kommentarer: