20. november 2009

Thea-og-Emilie-dag = Juleverksted


Det viste seg at skoledagen i dag ikke var så lang som vi trodde. Gruppa kom fort til enighet etter veiledningen om hvem som skulle skrive om hva til gruppepresentasjonen av barn og helse på førstkommende tirsdag. Siden Thea hadde fri fra skolen i dag, pga at lærerne skulle på kurs eller no sånt, dro jeg og hentet hun på jobben til Ken. Vi dro til strømmen storsenter og storshoppa skikkelig på Panduro, slik at vi kunne ha et lite juleverksted hjemme. Vi var nemlig enig om at i år skulle det være juletre i leilighet 1406 i høyblokka, for det har det ikke vært de tre årene de har bodd her. Dessuten så trenger leiligheten julepynt - det skulle vi sørge for. Heldigivs kjøpte vi en voksduk også, noe som var et ordentlig røverkjøp, for bordet SÅ IKKE UT etterpå.

Vi har laget hjerter som vi har malt i forskjellige farger, og snømenn som skal henges på juletreet. Også lagde vi også noen morsomme figurer av oss selv og Ken + at Thea hadde lovet sjefen til Ken å lage en julegave til han også - noe som resulterte i en tjukk nisse som fikk TJUKKEN påskrevet midt på magen. Som dere sikkert skjønner så er sjefen til Ken tjukk! - eller, de liker hvertfall å kalle han det.. Vi har hvertfall kost oss skikkelig i dag, og vært en stor dose kreative, noe jeg føler det er lenge siden jeg har vært.. Middag ble i dag inntatt på ROMA på Lørenskog - og det smaker jo alltid godt! Nå sitter jeg i sofaen med en sovende arbeidskar ved siden av meg, og Thea har lagt seg, selvfølgelig etter X-factor. Jeg har forresten kjøpt meg en ny telefon, en SAMSUNG JET - Veldig fornøyd så langt :)

Legger med noen bilder av den flotte julepynten vi har laget i dag.

Full konsentrasjon

Snowman under progress

Thea, Ken og meg :P

Meg, Ken og Thea :P

Alt sammen (bortsett fra julegaven til Ken da)

1 kommentar:

Trine ;) sa...

Så mye fint dere har laget! Høres ut som om dere har hatt et veldig koselig juleverksted! Gleder meg til juleselskap i høyblokka, og jeg kjenner MINST en til som gjør det. Hint 1: det er han som prater med Emilie i enhver fjernkontroll,sleiv el som kan brukes som mobiltelefon. Hint 2: Han er under 50 år.
Klem fra mamma ;)