30. november 2009

Advent

Som de fleste vet, så er det første søndag i advent i dag. Da jeg var liten var dette dagen for å henge opp julestjerna, og det begynte seg å nærme seg tiden for adventspakker. Siden mamma mener jeg er for gammel for adventspakker, så blir det ikke noe av det i år, selvom jeg har en veldig flott kalender jeg kunne ha hengt på. Mamma sydde nemlig en kjempeflott adventskalender til meg da jeg var liten, og den skal jeg nå få med meg videre.

Det er synd vi ikke har kjøpt julestjerne enda, for da skulle jeg hengt den pent og pyntelig opp i dag. Istedenfor har jeg latt Hadeland glassnissene innvadere stua vår, og det er nå 11 nisser og noen andre glassjulefigurer rundt omkring her. Og kransen som jeg gikk til innkjøp av på Plantasjen har kommet seg opp på ytterdøra. Resten av pynten får vente noen dager, for det har jeg lovet Thea og få være med på å sette frem. Adventsdukene, adventslysene og en pen lilla julestjerne har fått plassen på stuebordet, så nå syns jeg det er veldig fint her. Er ikke sånn veldig fan av de røde julestjerneblomstene, men da jeg så den lilla på plantasjen forrige helg, kunne jeg ikke dy meg med tanke på at adventstiden var like rundt hjørnet.

Fine lysene

Noen av hadelandsnissene

Julestjerne

Kransen som henger på ytterdøra

Ingen kommentarer: