22. januar 2010

Gutten til storesøster

På tirsdag var Ken og jeg innom mamma og Lillebror for å besøke og hente noen pensumbøker jeg har hatt liggende hos mamma. Før jeg kommer tikker det ofte inn en melding fra mamma "nå er det noen som venter veldig på deg her!" og det pleier stortsett ikke å være Viggo, mamma eller katta, men lillebror som spør etter "Emiiijeeh" :) Vi var så heldige å komme rett før Mathias skulle bade, og det er ukas høydepunkt! Mamma varma opp kanelsnurrer til oss, som alltid smaker like godt! Da timeren på komfyren ringte utbrøt lillebror "namme namme nam", han hadde nemlig ventet på disse bollene, men hadde fått beskjed av mamma at han måtte vente til Emilie og Ken kom. Søt er han hvertfall, han visste hva den lyden betød!

Jeg merker nå at man skal være ekstra påpasselig på hva man sier i nærheten av lillebror, for han gjentar stortsett alt du sier, og han er utrolig flink til å uttale ordene riktig, eller nesten hvertfall. Han løp rundt i stua, med en ullpysj som er litt for stor, så bena ble litt lange og det ble fort glatt. Jeg spurte han om jeg skulle hjelpe han med å ta opp bena litt slik at han ikke falt på stumpen. Han lar meg ordne det, mens han gjentar "stumpen". Man må jo bare le, han er så herlig, og alderen er bare fantastisk! :)

Slenger med noen bilder fra badestunden, kosestunden med storesøster og yoghurtspisinga. Merker at han tester noen grenser ved å gjøre ting gjentatte ganger som han VET han ikke for lov til, som feks å drikke fra yoghurtbegeret. Noen uvaner lærer han jo i barnehagen også, men det er bare litt av sjarmen det :)









Ingen kommentarer: