15. januar 2010

Rokkering og nye S.A.T.S.

Den 4. januar ble SATS Metro åpnet, og SATS Skårer ble historie. Det er godt med nye spinningssykler og andre apparater, for de på gamleSATS hadde sett sine glansdager kan du si. Etter en slapp uke i starten på året, pga omgangssyke, så er jeg endelig igang med treningen igjen. Følte at vi var ganske så flink i fjor, bortsett fra at det ble litt slapt i november-desember, etter noen runder med influensa ol. Det er tydelig at det er mange som har satt nyttårsforsetter om å begynne å trene til bikinisesongen, for nå er det stappfullt på SATS hele tiden, noe jeg forsåvidt ikke er så veldig vant til fra Skårer. Har kanskje noe med at senteret er helt nytt, men gleder meg å se hvor mange som "er igjen" om halvannen måned. Litt trøbbel med de nye cd-spillerne i salene på SATS, men man blir jo svett og får utnytte av treninga fordet. Det er rart man skal få energi av å slite seg ut. Også får man bedre samvittighet og bedre helse.

Har gått til innkjøp av nye treningssko som skal brukes når jeg tar styrke ol. Utrolig ubehagelig å gå rundt med de stive spinningsskoa når man driver øvelser. De var satt ned til et slikk og ingenting på G-sport, så betalte ikke mer enn 599,-. Vi gikk også til innkjøp av en rokkering på 2 kg! De siste årene har jeg funnet ut at jeg ikke klarer å rokke med plastikkrokkeringene som er på skoler og barnehager - til stor skuffelse. Jeg som var så flink til det da jeg var yngre! Men med denne derimot, klarer jeg det. En uting med den, er at den er drit tung. Magen/siden er nå full av blåmerker, og det ser egentlig ut som om Ken ikke er så snill mot meg. Ken er kjempe snill mot meg han altså, rokkeringen derimot... Forhåpentligvis så er det god trening. Det merker man forsåvidt etter bare et par minutter - mer klarer jeg rett og slett ikke. Ikke enda hvertfall, man føler seg helt mørbanka.

Det er godt å ha kommet inn i gode rutiner igjen. Det sies at dårlig vane er vond å vende, god vane lett å holde. Så er det bare å håpe på at vi fortsetter å være like flinke resten av året også. Det blir hvertfall litt lettere å dra på treningen når man er to stykker. Det er det å komme seg av gårde som er den vanskeligste delen, for når man er på treninga kan man ikke annet enn å yte max til Randis (spinninginstruktøren) motiverende hyl som"sterke ben", "stor og sterk", osv. :)


Jeg som rokker i stua :)

Ingen kommentarer: