8. juni 2013

Philips seksukerskontroll

Mandag 27. mai var Philip seks uker gammel, og vi var på helsestasjonen for en seksukerskontroll. Jeg har aldri tvilt på at han får i seg nok mat, for han vokser som ugress - klærne blir mindre og det danner seg stadig flere valker - eller "hudfolder" som barnelegen så pent kalte det. Før vi kom inn til barnelegen, veide vi han, og vekta viste 6160 gram - altså 2500 gram mer enn da vi dro fra sykehuset da han var to dager gammel. Barnelegen spurte om jeg ammet, noe jeg bekreftet, og hun fniste og konkluderte med at jeg har nok, og god, melk. Philip fester blikket godt, følger etter ansikt, lys eller lyd med hode og øyne, og er ellers akkurat som han skal. Hun fant en bilyd på hjertet hans, men beroliget meg om at det er veldig vanlig, og at hun ofte oppdager det hos små. Hun sa at hun liker å henvise til ultralyd av hjertet, for å få det sjekket opp, men at hun ikke var bekymret med tanke på at han legger så godt på seg, er våken og fin i blikket og har en fin og rosa farge, noe som tyder på god sirkulasjon i systemet. Vi har fått time på Ahus til neste uke, hvor de skal ta ultralyd, så vi får krysse fingrene.
 
I likhet med Sienna, så skal alt dokumenteres! Søtnosen med kulemage...

Tøffere enn toget!

Ingen kommentarer: