16. juli 2011

Trilletur til helsestasjonen

I forregårs, torsdag 14. juli, var Ken, Thea, Sienna og jeg på trilletur til helsestasjonen for samtale med helsesøster og for veiing. Vi brukte ca 35-40 min en vei, i rolig tempo - skal ikke glemme at det bare var 6 dager etter fødselen. Sienna spiser veldig godt og sover opptil 5-6 timer sammenhengende om natta, så vi skal absolutt ikke klage. Vi var veldig spent på om hun hadde tatt igjen fødselsvekta si som var 4570 gram. Den dagen vi dro fra sykehuset veide hun 4340 gram, så hun hadde ikke gått ned så mye (det er greit med 10% vektnedgang). Heldigvis så viser det seg at jeg har kvalitetsmelk, for hun hadde gått opp 300 gram de siste fire dagene, og veide 4640 gram - store jenta! Vi hadde samtale med helsesøster, som virket veldig hyggelig. Ellers så går ting helt glimrende med oss, vi bare koser oss og nyter våkentiden Sienna har på kvelden. Hun er veldig tilstedeværende og fester blikket godt - noen fordeler skal man ha av overtidsbarn :) Rart hvor fortapt man blir i sin lille gullklump! Bloggen, Facebook og tv-titting er så absolutt nedprioritert, for jeg kan sitte og titte på vår kjære Sienna i timesvis.

I går begynte jeg å skrive ned fødselshistorien, så den kommer etterhvert. Det tar litt tid å komme på alt, hvertfall rekkefølgen, hele opplevelsen er ganske blurry, men helt fantastisk i mine øyne. :)

Bildene ble tatt på torsdag, 6 dager gammel.

1 kommentar:

Marina sa...

Fina lilla Sienna. Så bra att hon växer så fint. Kos dere massa med lilla prinsessan.