18. november 2012

En mors "stolte" øyeblikk...

...Denne hendelsen MÅ jeg bare skrive ned, og dele med de som skulle finne det interessant å lese.

I går, da jeg ordnet meg til julebordet, lekte Sienna litt på badet. Jeg gikk ut av badet for å hente noe, og da jeg kom tilbake stod Sienna ved siden av doen og "spytta" og sa "ÆSS" gjentatte ganger. Jeg så at hun hadde noe slim på overleppa og regnet med at hun hadde nysi. Plutselig så jeg at smokken hennes lå i do, og at "slimet" på overleppa slettes ikke var snørr, men blått! Da gikk det opp for meg at Sienna hadde tatt seg en liten smakebit av den blå, slimete "dorensen" som settes på innsiden av doskåla... Det var ikke akkurat ett veldig stolt øyeblikk at min datter finner det nysgjerrig å spise fra innsiden av do, og jeg tror neppe jeg har vasket ansiktet og hendene hennes sååå godt før.. Men jeg kan jo ikke annet enn å le da hun gikk rundt og lukta dorens i etterkant. Søt er hun hvertfall, og det er ingen tvil om at hun har skjønt forståelsen av orden "æss". Hvis hun ser nedi do nå, peker hun og sier "æss", så jeg tror neppe hun smaker på den blå guffa flere ganger...

Hver alder har sin sjarm - og utrolig nok så finnes det en haug av sjarm i en slik historie <3 p="p">

Ingen kommentarer: