22. april 2013

Hverdagen

Allerede 1,5 døgn etter at Philip kom til verden, ble vi kastet inn i hverdagen. Ken og jeg hadde nettopp forskynt oss med frokost på barselhotellet da vi fikk telefon fra barnehagen om at Sienna hadde kastet opp! Jepp, da var hverdagen som foreldre til to små igang! Heldigvis kunne mormoren ha Sienna den dagen. Men runden gikk videre, og noen dager senere var det Kens tur å henge på doskåla, deretter meg! Skikkelig pyton å være helt lekk når man fullammer og skal ta seg av to små... Men, vi klarer oss!

Philip er heldigvis en rolig og søt liten baby som ikke gjør annet enn å sove med noen spisepauser innimellom.. Jeg må stort sett vekke han på natta for å gi mat, fordi jeg får så voldsomt med melkespreng. Natt til i dag sov han fra kl. 22-tiden, jeg vekket han i ca 03:45 og ga pupp. La han tilbake i vugga ved siden av senga mi, og han sovnet med en gang. Klokka 06:45 var det på tide å tømme det andre sprengte juret, og da sov han frem til jeg vekte han kl. 11. Han har ca to våkenperioder ila dagen, en på dagen og en på kvelden. Koselig å få litt kontakt med han. Philip fester blikket godt og har mange smilerykninger.. ❤ Sienna takler det nye familiemedlemmer veldig godt, og står ofte og titter på lillebror i lekegrinda, og er VELDIG opptatt av at han alltid skal ha "doss" (kosen sin) hele tiden. Hun er ganske morsom om dagen, styrer og ordner fælt, og det kommer stadig flere ord - morsomt! Vi får noen latterkuler, hihi...

3 kommentarer:

Mari sa...

Gratulerer så mye med lille Philip!
Synes jeg traff veldig bra på gjettetråden her inne ;)
Tippet 15.04 kl 1445. 3810gr og 53 lang. 37cm hode :) gaaaanske nært?! Har selv en sønn født bare dager før Sienna og har fulgt bloggen din siden den gang :)

Nyt barseltida :)

Emilie Maria sa...

Wow - det må jeg si var bra gjettet! :)

Emilie Maria sa...

Wow - det må jeg si var bra gjettet! :)