25. mars 2013

Første time med modningsakupunktur

Denne gangen har vi bestemt oss for å prøve modningsakupunktur. Jeg har aldri prøvd akupunktur før, og vet heller ikke om det har noen effekt på meg. Men vi ville gi det et forsøk! Kanskje kan fødselen starte av seg selv, og kanskje slipper vi 13 dager over. Og kanskje blir det akkurat som sist - det vil man aldri vite. Uansett, etter mye googling på internettet bestilte jeg tilslutt en time på AJK klinikken på Pilestredet park i Oslo, hos ei dame som er utdannet jordmor i tillegg til en bachelor i akupunktur. Ken ble med i dag, fordi han er mye mer kjent i Oslos gater enn meg, også har han jo ferie. I dag er jeg akkurat 38 uker på vei, og det er 2 uker og 3 dager til termin, og innen ca fire uker BØR Philip ha flyttet ut av magehuset sitt.

Hun kjente først på magen, bekreftet at han lå godt ned i bekkenet, og syntes heller ikke at han kjentes så veldig stor ut, mer normal vekt. Hun satt ca 7 nåler, på anklene, ved tåa, kneet, magen, korsryggen og på hånda. Med tanke på at det var første gang jeg fikk akupunktur, ville hun ikke sette så mye "strøm" i nålene. Det var overhodet ikke vondt å sette de, og jeg skulle ligge med de i ca 30 minutter. Jeg merket litt ilinger oppover leggene, og Philip var SKIKKELIG aktiv, selvom det normalt sett ikke er hans "våkentid". Fikk litt murringer, men det var nok mest fordi han var så aktiv, for slik er det vanligvis når han turner.

Hun anbefalte å komme en gang i uka, og evt to ganger i uka dersom jeg skulle gå over termin. Vi satt opp time neste onsdag, og da er det mulig at hun skulle sjekke modning også - det skulle vi se an. Med tanke på at jeg er andragangsfødende, så var det mulig jeg hadde mer å "jobbe med". Er det overhodet ikke modent, får hun heller ikke gjort så mye, og det er jeg jo kjent med fra sist. Jeg merker ikke så stor forskjell på kropp og sinn etter første time, men lever i trua om at det har NOE godt for seg hvertfall, enten modningen, energien, søvnen, roen eller NOE... Så vet vi hvertfall at vi har prøvd!

Ligger og slapper av med nåler overalt
En av nålene ble satt på hånda

Ingen kommentarer: